ابعاد چاهک آسانسور

ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک چقدر می باشد؟

مقدمه

اگر دقت کرده باشید، کابین آسانسور را در یک فضای عمیقی که به آن چاه آسانسور می ‌گویند، نصب می کنند. این چاه بر اساس یک سری استانداردها طراحی و ساخته می ‌شود و مواد به کار رفته در آن به حدی مقاوم اند که حتی در هنگام آتش سوزی دچار تحریق و ایجاد گرد و غبار نمی‌ شوند. منظور از ارتفاع چاله آسانسور همان قسمتی است که از کف آسانسور تا اولین طبقه که محل توقف آن است، قرار می ‌گیرد. چنان چه ابعاد و طراحی این ارتفاع به درستی صورت نگرفته باشد، می ‌تواند منجر به تلفات بسیار زیادی در آینده برای آسانسور و مسافرین خود شود.

من با نوشتن این محتوا قصد دارم، میزان ابعاد استاندارد چاهک آسانسور را مورد بررسی قرار دهم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما عزیزان پیشنهاد می ‌کنم، تا پایان مقاله با من همراه باشید. چنان چه به دنبال یک شرکت آسانسور در اصفهان می‌ گردید، من به شما توصیه می کنم به گروه فاخر در سپاهان با بیش از دو دهه سابقه در زمینه ی تولید انواع تجهیزات آسانسور با دقت و کیفیتی بالا مراجعه کنید‌.

منظور از آسانسور های هیدرولیکی چیست و آیا به چاله نیازمند هستند یا خیر؟

در آسانسورهای هیدرولیکی به جای موتور، جکی در آن ها به کار رفته شده است که این قطعه توسط پمپاژ روغن و هم چنین با کمک پاور یونیت باعث حرکت آسانسور می ‌شود. پس می ‌توان نتیجه گرفت که این نوع آسانسورها نیروی محرکشان را از همان جک و فشار روغن به دست می آورند. با توجه به این که عملکرد آسانسورهای هیدرولیکی آسان تر از نمونه‌ های دیگر آن است، امکان آسیب دیدن و خراب شدن آن ها نیز کم تر است، چرا که هنگام نصبشان هیچ موتور خانه ‌ای برای آن ها ساخته نمی‌ شود.

به طور کلی می توان گفت تنها با این هدف که بتوانند سبب ضربه گیری و دسترسی راحت تعمیر کار به آن شوند و ایمنی را برای مسافرانش برقرار کنند، چاله ای را برای آن نصب می‌ نمایند.

ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک چقدر می باشد

میزان ارتفاع چاله آسانسور باید چه اندازه باشد؟

در واقع ارتفاع چاله آسانسور باید به گونه ای باشد، که هنگام تعمیر آن توسط تعمیر کار آسیبی به آن از طریق سقوط وارد نگردد و به اصطلاح جان او در سلامت کامل باشد. مدل ساخت و ظرفیت آسانسور مشخص می ‌کند که برای چاه چه ابعادی را باید در نظر گرفت و با توجه به میزان ابعاد چاه آسانسور، ارتفاع چاله آن را مشخص می ‌کنند. به این صورت که ابعاد آسانسور هر چه قدر که باشد برای چاله آن ده سانتی ‌متر به اندازه ها اضافه می کنند.

به طور کلی یک آسانسور هیدرولیکی با ظرفیت چهار نفره را باید با یک شخصی که دارای قدی متوسط است، ابعادش را طراحی کرد. حداقل ارتفاعی که برای یک چاله آسانسور در نظر می ‌گیرند برابر با یک و نیم متر است. این استانداردترین ارتفاعی است که برای چاله آسانسور های هیدرولیکی می‌ توان معین نمود.

منظور از آسانسور های هیدرولیکی چیست و آیا به چاله نیازمند هستند

ابعاد استاندارد چاهک آسانسور

_ حداقل فاصله ای که می ‌توان از کف چاله آسانسور تا اولین طبقه در نظر گرفت برابر با پنجاه سانتی‌ متر است.

_ میزان ارتفاعی که برای یک آسانسور هیدرولیکی تعیین می‌ کنند، نباید از دویست و پنجاه سانتی ‌متر بیشتر باشد، چرا که در این صورت برای دسترسی داشتن به داخل چاهک نیاز است که یک درب جداگانه برای آن نصب نمایند.

_ ابعاد استاندارد چاهک آسانسور هیدرولیکی را باید به گونه ای طراحی کرد که بتوان یک مکعب فرضی با ابعاد هزار در ششصد در پانصد میلی متر را در یکی از وجه های آن قرار داد.

میزان ارتفاع چاله آسانسور باید چه اندازه باشد

_ برای این که بتوان ایمنی را برقرار کرد بایستی زمانی که کابین بر روی ضربه‌ گیر ها قرار می ‌گیرد، چاله آسانسور دارای ابعادی حدود صد سانتی‌ متر در شصت سانتی ‌متر در پنجاه سانتی‌ متر باشد.

برای نصب آسانسور در اصفهان می ‌توانید از کادر مجرب شرکت فاخر درب سپاهان کمک بگیرید و چنان چه قطعه ‌ای برای آسانسور ساختمانتان لازم داشتید، می‌ توانید از این مجموعه تجهیزات با کیفیتی را خریداری نمایید.

یک چاهک آسانسور باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

در زمان طراحی چاهک آسانسور یک سری استانداردها و نکات را بایستی رعایت کنید، تا در آینده با مشکل روبرو نشوید. در ادامه تعدادی از این نکات را مورد بررسی قرار می دهم.

_ پنجاه لوکس انرژی روشنایی برای فاصله یک متری بالای سقف کابین و کف چاهک حتما نیاز است.

_ چهل سانتی متر ارتفاع برای پریز و چراغی که در داخل چاهک نصب می ‌گردد، لازم می ‌باشد.

_ برای برقراری ایمنی بایستی سیستم ارت را در کف چاهک نصب نمود.

_ استفاده از پلاستر ماسه و سیمان جهت عایق سازی دیوارهای آسانسور امری ضروری است.

_ هیچ حفره و سوراخی نباید در چاهک آسانسور وجود داشته باشد.

یک چاهک آسانسور باید چه خصوصیاتی داشته باشد

_ مواد قابل حریق نباید درون چاهک آسانسور استفاده شوند.

_ برای آسانسور هایی با عمق چاهک دو و نیم متری بایستی یک درب ورود نصب کرد.

_ تراز کردن کف چاله آسانسور بسیار مهم است و نباید از وسایل اضافی در آن استفاده نمود.

_ برای جلوگیری از سر خوردن باید از یک لایه سیمان در کف چاله آسانسورهای هیدرولیکی استفاده کرد.

_ استفاده از پلیت مناسب در قسمت ‌های زیرین پایه‌ های نگه دارنده و ریل های آسانسور ضروری است.

_ هیچ آب و رطوبتی نباید از کف و دیوارهای آسانسور به داخل چاهک نفوذ نماید، بنابراین از شستن کف آسانسور خودداری کنید.

نتیجه گیری

من در این مقاله برای شما از ابعاد استاندارد چاهک آسانسور هیدرولیکی و ارتفاعی که می ‌توان برای چاله آسانسور در نظر گرفت، صحبت کردم. طبق مطالب ارائه شده در این محتوا ارتفاعی که برای چاله آسانسورها در نظر می ‌گیرند با هم دیگر متفاوت است. چرا که بسته به ارتفاع ساختمان، مدل ساخت آسانسور و ظرفیت آن این ابعاد تغییر می‌ کنند. اما برای این که آسانسور نصب شده دچار مشکل نشود و از مسافرین خود محافظت نماید، نکات ذکر شده در این مقاله را بایستی هنگام طراحی و نصب آسانسور رعایت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *