ایجاد لرزش کابین آسانسور

مهمترین عوامل ایجاد لرزش کابین آسانسور و نحوه رفع آن

مقدمه

امروزه با پیشرفت جوامع و گسترش جمعیت در شهرهای جهان شاهد ظهور هر روزه ساختمان هایی بلندمرتبه در سطح شهر ها هستیم، ساختمان هایی که شاید بتوان گفت صعود به طبقات انتهایی آن خارج از توان انسان بوده و نیاز به ماشین آلاتی برای کمک به انسان وجود دارد. بر این اساس آسانسور را می توان از جمله بهترین اختراعات انسان ها در عصر جدید دانست. با وجود آن که آسانسور به عنوان یک اختراع مهم مزایای بی شماری را برای انسان ها به همراه دارد، اما نمی توان از معایب و مشکلات آن که حتی ممکن است جان انسان ها را به خطر بیاندازد، چشم پوشی نمود. لرزش در آسانسور از جمله معایبی است که ممکن است شما نیز یک بار آن را تجربه کرده باشید. در این مقاله قصد داریم عوامل ایجاد لرزش کابین آسانسور را بررسی کرده و به بیان برخی نکات جهت رفع آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

علل تاثیر گذار در لرزش کابین آسانسور

لرزش کابین آسانسور از جمله مشکلات رایجی می باشد که شاید شما نیز به عنوان یکی از استفاده کنندگان این وسیله کاربردی تا کنون برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده باشید. این مشکل رایج که برای بسیاری از افراد یک مشکل سطحی بنظر می رسد، چنانچه جدی گرفته نشود و علت ایجاد آن به موقع بر طرف نگردد، ممکن است در آینده ای نچندان دور مشکلات خطر آفرینی را برای سرنشینان خود به وجود بیاورد.

علل تاثیر گذار در لرزش کابین آسانسور

اما سوال این است که چه عواملی می توانند باعث ایجاد لرزش کابین آسانسور بشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عوامل متعددی هستند که می توانند بر لرزش آسانسور تاثیرگذار باشند که در میان این عوامل بخش زیادی از آن  ( چیزی در حدود 80 درصد) مربوط به مشکلات مکانیکی و بخش بسیار اندکی مربوط به مشکلات الکترونیکی آن می باشد. در ادامه به بررسی این مشکلات می پردازیم.

  • از اولین دلایلی که لرزش کابین را در پی دارد می توان به نصب نادرست ریل آسانسور اشاره نمود. هنگامی که ریل ها در فاصله مناسب جای گذاری نشده باشند و فاصله دو ریل از یکدیگر زیادتر از حد استاندارد باشد، لرزش کابین رخ می دهد. فاصله زیاد ریل ها می تواند به دلایل متعددی به وجود آید. گاهی ممکن است به دلیل تغییرات دمایی میان ریل ها فاصله ایجاد شود و یا ممکن است نصاب در هنگام نصب دقت کافی را به خرج ندهد. همچنین الگوی نامناسب و اشتباه و یا تغییر شکل قالب در هنگام ساخت نیز می تواند از جمله دلیل های ایجاد فاصله غیر استاندارد در میان ریل ها باشد.

نصب ریل آسانسور

  • چنانچه از فاصله مناسب بین ریل های آسانسور مطمئن هستید، امکان دارد لرزش آسانسور به دلیل نصب نادرست و غیراصولی آن اتفاق افتاده باشد. یک نصب اصولی و استاندارد باعث می شود که کابین دچار لرزش و صدا نشود.
  • علاوه بر فاصله نامناسب و غیر استاندارد میان ریل ها، فاصله نامناسب میان ریل و کفشک آسانسور نیز می تواند در آسانسور لرزش ایجاد کرده و باعث حرکت آسانسور به صورت افقی شود.
  • حرکت های عمودی و افقی کابین نیز از جمله عللی می باشد که در آسانسور لرزش ایجاد کرده و خود می تواند به علل مختلفی رخ دهند.
  • گاهی ممکن است ایجاد لرزش در آسانسور به دلیل کیفیت پایین متریال مورد استفاده در ساخت کابین آن باشد. هنگامی که بدنه کابین ضخامت کمی داشته باشد، این بدنه صدا و لرزش را به راحتی و بیشتر از جداره های ضخیم به داخل کابین منتقل می کنند.

شرکت فاخر درب سپاهان بهترین و معتبرترین مرکز فروش آسانسور اصفهان است که آسانسورهای خود را با بهترین متریال موجود در بازار و با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می کند، این موضوع باعث شده است که خریداران از محصولات این مجموعه رضایت کامل داشته و پس از نصب هیچ گونه لرزشی را در کابین آسانسور خود احساس نکنند.

نحوه جلوگیری یا برطرف کردن لرزش آسانسور

حال که از عوامل ایجاد لرزش کابین آسانسور آگاه شدیم باید به دنبال راه هایی باشیم که بتوانیم این مشکل را تا حد ممکن بر طرف سازیم. در ادامه به بررسی این راهکارها می پردازیم:

  • به منظور حذف لرزش های اضافی از آسانسور در ابتدای امر و پیش از خرید آسانسور می بایست به ابعاد و اندازه های آن دقت کنید. این بدین معناست که آسانسور متناسب با فضا خریداری شود و از خرید آسانسور های بزرگ برای فضاهای کوچک و بالعکس خودداری شود.
  • آسانسور نیز همچون سایر ماشین آلات پس از کار در یک بازه ی زمانی معین نیازمند سرویس و بررسی های دوره ای می باشد. به همین منظور لازم است تا در زمان های معینی سرویس آن انجام گیرد تا از مشکلات احتمالی همچون لرزش جلوگیری شود.
  • ریل های آسانسور به منظور آن که به صورت بهینه و روان به کار خود ادامه دهند، نیازمند روغن کاری بوده و لازم است در فاصله های زمانی معینی این کار بر روی آن ها انجام گیرد.
  • استفاده از تابلو فرمان تک سرعته در طبقات بالا، سوهان ریل و دیواره های استاندارد از دیگر مواردی هستند که می توانند لرزش را کاهش بدهند.

نحوه جلوگیری یا برطرف کردن لرزش آسانسور

سوهان ریل آسانسور به چه منظور استفاده می گردد؟

معمولا ریل های آسانسور پس از مدتی استفاده به دلیل رطوبت هوا و یا آلودگی هوا دچار زنگ زدگی شده و بر روی آن ها گرد و غبار رسوب می کند که این موضوع عملکرد آسانسور را با مشکل مواجه می کند. به همین منظور می بایست پس از دوره های زمانی معینی استفاده از آسانسور ریل های آن تمیز شوند. سوهان ریل وسیله ای است که می توانید با استفاده از آن به راحتی سطح ریل ها را از هر گونه زنگ زدگی و یا آلودگی و گرد و غبار پاک نمایید. توصیه می شود پس از استفاده از سوهان ریل از روغن های مخصوص برای روان سازی ریل ها استفاده نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختید که لرزش کابین آسانسور یک امر عادی و پیش پا افتاده نیست و لازم است که هرچه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام نمایید. همچنین برخی از علل ایجاد لرزش کابین آسانسور و راه های رفع آن نیز برای شما عنوان کردیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین و معتبرترین شرکت آسانسور اصفهان هستید و می خواهید یک آسانسور با کیفیت و مطمئن را برای حفظ جان و سلامتی خود و اطرافیانتان خریداری نمایید، شرکت فاخر درب سپاهان بهترین انتخاب برای شما می باشد. پرسنل ماهر و مجرب این مجموعه به شما این اطمینان را می دهند که محصولات تولیدی آن با استفاده از بهترین متریال و متناسب با استانداردهای جهانی ساخته شده اند که شما می توانید با خیالی آسوده از آن ها استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *