هر چند وقت یکبار آسانسور باید سرویس شود؟

مقدمه

هر چقدر هم شما عزیزان بتوانید بهترین مدل های آسانسور را برای ساختمان های خود انتخاب کنید، اما در مواردی که به صورت دوره ای آن ها سرویس نکنید، احتمال وارد شدن آسیب های بسیار شدید به آسانسور غیر قابل انکار است. امکان فرسودگی و پارگی اجزای آسانسور در گذر زمان و استفاده طولانی مدت، در تمامی آسانسورها وجود دارد. با برنامه ریزی منظم برای سرویس و نگهداری آسانسورهای خود می توانید مشکلات جزئی آسانسور را قبل از این که به مشکلات بسیار پیچیده تبدیل شوند، عیب یابی و تعمیر کنید. مدت زمان سرویس آسانسور بسته به مواردی از جمله تعداد توقفات آسانسور، مدل، موقعیت مکانی در ساختمان و سایر موارد دیگر بستگی دارد. برای این که بتوانید از آسانسورهای خود در طی سالیان طولانی بدون این که نیاز به تعمیرات پیچیده باشند، استفاده کنید به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما سرویس های دوره ای آسانسور را جدی بگیرید. در این مقاله ما قصد داریم درباره مدت زمان تقریبی سرویس آسانسور و دلایل نگهداری آن توضیح دهیم.

چرا آسانسورها نیاز به سرویس و نگهداری دارند؟

آسانسورها به عنوان یکی از اجزای حیاتی ساختمان‌ ها، نیازمند سرویس و نگهداری دوره‌ ای به دلایل گوناگونی از جمله ایمنی، بهره ‌وری و افزایش طول عمر تجهیزات آسانسور، دارند. در مواردی که آسانسورها به درستی تنظیم شوند، معمولا انرژی کمتری را استفاده می‌ کنند. با انجام بازرسی و سرویس های دوره ای آسانسور، می توانید قبل از این که مشکلات ساده آسانسور به مشکلات پیچیده و هزینه بر تبدیل شوند، آن ها را تعمیر کنید.

چرا آسانسورها نیاز به سرویس و نگهداری دارند؟

برای اطمینان از عملکرد ایمن و قابل اعتماد مداوم آسانسور، برای صاحبان ساختمان ضروری است که تعمیر و بازرسی آسانسور را به صورت دوره ای و در بازه های زمانی مشخص انجام دهند. توجه به این نکته الزامی می باشد که مدل های مختلف آسانسور از قطعات بسیار پیچیده ای ساخته شده اند، از این جهت در صورتی که هیچ گونه اطلاعی درباره نحوه عیب یابی و تعمیر آسانسور ندارید، بهتر است به شرکت هایی که در زمینه نصب آسانسور اصفهان و ارائه خدمات تعمیر آن فعالیت دارند، مراجعه کنید و مشکلات آسانسور خود را با آن ها در میان بگذارید.

زمان تقریبی سرویس آسانسور چقدر است؟

هر یک از آسانسورها بسته به محلی که در ساختمان قرار گرفته اند و همچنین مدل و تاریخ نصب آسانسور در ساختمان، مدت زمان سرویس آن ها نیز متفاوت می باشد. اما به طور کلی می توان گفت زمان تقریبی سرویس آسانسور به صورت ماهانه هر 4 هفته یکبار و بازدیدهای تکمیلی هر ساله باید توسط بهترین شرکت آسانسور در اصفهان، انجام شود.

ساختمان‌ هایی با ترافیک زیاد ممکن است نیاز به سرویس در بازه های زمانی کوتاه تری داشته باشند. نوع آسانسور نیز در مدت زمان سرویس آسانسور تاثیرگذار است، برخی از آسانسورها به دلیل طراحی‌ و تکنولوژی ‌های مختلف، نیاز به سرویس کمتری دارند. مراکزی که در زمینه طراحی آسانسور اصفهان فعالیت می کنند، بسته به فضای ساختمان ها و به کارگیری جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، بهترین مدل آسانسور را ساخته و با رعایت تمامی موارد استاندارد، آن ها را داخل ساختمان نصب می کنند.

زمان تقریبی سرویس آسانسور چقدر است

مدت زمان سرویس آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان سرویس آسانسور به بخش موتورخانه، چاه آسانسور، کابین، درب های آسانسور بستگی دارد. از جمله عواملی که بازه زمانی سرویس آسانسورها را مشخص می کند شامل موارد:

خرابی مداوم آسانسور

هر زمان که متوجه خرابی مداوم آسانسور و یا ایجاد لرزش هایی در کابین آسانسور خود در هنگام حرکت شدید، به شما عزیزان توصیه می کنیم در اسرع وقت به شرکت هایی که در زمینه تعمیر آسانسور فعالیت می کنند، مراجعه کرده و از خدمات آن ها استفاده کنید.

اگر تعمیرات یا سرویس آسانسور به درستی انجام نشده و مشکلات به طور کامل حل نشود، خرابی ‌های مداومی ممکن است در آسانسورها رخ دهد. تاریخچه سرویس و نگهداری آسانسورهای خود را حتما در اختیار تکنیسن های تعمیر آسانسور قرار دهید.

خرابی مداوم آسانسور

مدل آسانسور

انواع مختلف آسانسورها مانند آسانسورهای هیدرولیک، کششی و غیره وجود دارند که نحوه تعمیر و نگهداری آن ها متفاوت می باشد. هر نوع آسانسور ممکن است شامل اجزا و مکانیسم‌ های خاصی باشند که می ‌توانند در هزینه نگهداری کلی آن ها تاثیرگذار باشند.

زمان نصب آسانسور

کارایی آسانسور یکی از دلایل مهم برای تعمیر و نگهداری منظم آن ها است. آسانسورها ماشین های پیچیده ای هست، آن ها برای عملکرد مناسب به انواع مختلفی از تجهیزات متکی هستند. با گذشت زمان آسانسورهای قدیمی مستهلک شده و کارایی خود را از دست می دهند.

آسانسورهای قدیمی ممکن است به تعمیر و نگهداری مکرر و گسترده ‌تری نیاز داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل کار کنند. تعمیر و نگهداری منظم آسانسورهای قدیمی برای جلوگیری از خرابی و افزایش عمر مفید آن ها ضروری است.

مدت زمان تقریبی سرویس آسانسور

نوع قرارداد شما با شرکت های آسانسور

برخی از شرکت هایی که در زمینه فروش آسانسور اصفهان فعالیت دارند، خدمات سرویس دوره ای را برای مشتریان خود ارائه می دهند. بسته به نوع قراردادی که با این شرکت ها بسته اید در بازه های زمانی مشخص، آسانسورهای شما توسط تکنسین های متخصص، عیب یابی و تعمیر می شود.

مدت زمان تقریبی سرویس آسانسورهای خود را جدی بگیرید

آسانسورها وظیفه جابجایی مسافر و کالا بین طبقات مختلف را بر عهده دارند و توجه به ایمنی آن ها باید در اولویت قرار گیرد. تعمیر و نگهداری منظم برای شناسایی و رسیدگی به مشکلات احتمالی قبل از تشدید مشکلات در آسانسورها ضروری است. در مواردی که کوچکترین خرابی در هر یک از قطعات آسانسورها وجود داشته باشد، احتمال ایجاد آسیب دیدگی به ساکنین ساختمان و همچنین افزایش هزینه های تعمیر آسانسور بسیار زیاد می باشد.

بسیاری از مناطق دارای قوانین و مقررات سختگیرانه ای هستند که بر نگهداری و بازرسی ایمنی آسانسور توصیه می کند. مالکان ساختمان ها باید از این مقررات پیروی کنند تا اطمینان حاصل کنند که آسانسور به طور منظم بازرسی و تایید می شود وبرای استفاده عموم، ایمن است. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه مدت زمان سرویس آسانسور کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *