سیستم برق اضطراری آسانسور

سیستم برق اضطراری آسانسور و بالابر چگونه فعال می شود؟

مقدمه

با توجه به مزایایی که استفاده از آسانسور و بالابر دارند، امروزه از این دستگاه ها در بسیاری از ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، هتل ها، بیمارستان ها و سایر مراکز دیگر استفاده می شود. شما به عنوان مالک و یا مدیر ساختمان وظیفه دارید ایمنی آسانسورها را افزایش دهید. تا به حال به این فکر کرده اید در صورت قطع برق، برای افرادی که داخل کابین آسانسور گیر کرده اند، چه اتفاقی پیش می آید؟ چرا استفاده از سیستم برق اضطراری در آسانسور، ضروری می باشد؟ آسانسورها چگونه می تواند در صورت قطع برق، باز هم به حرکت خود در بین طبقات ادامه دهند؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در این محتوا قصد داریم پیرامون موضوع سیستم برق اضطراری آسانسور به صورت کامل توضیح دهیم.

منظور از برق اضطراری آسانسور چیست؟

در زمینه حمل و نقل عمومی، آسانسورها یک نقش اساسی و حیاتی ایفا می ‌کنند. از این رو، وجود سیستم برق اضطراری در آسانسورها، به عنوان یکی از جوانب اساسی و مهم در ایمنی و عملکرد صحیح آن ها، بسیار حیاتی می باشند.  یکی از دلایل اصلی استفاده از سیستم برق اضطراری در آسانسور، حفظ ایمنی مسافران در مواقع رخ دادن اتفاقات ناگهانی مانند قطع برق است. این سیستم‌ ها به طور خودکار فعال می‌ شوند و امکان ادامه حرکت یا توقف آسانسور در مکانی ایمن را فراهم می ‌کنند. سیستم برق اضطراری اجازه می ‌دهد تا در مواقع قطع برق، آسانسور به طور کنترل ‌شده تا مکانی ایمن حرکت کند و سپس مسافران به آرامی و با کمک آچارهای اضطراری از داخل آن خارج شوند.

منظور از برق اضطراری آسانسور چیست؟

در واقع می توان گفت مراکزی که در زمینه ساخت آسانسور اصفهان فعالیت دارند، در زمان طراحی آن ها باتری هایی را در آسانسور قرار می دهند. زمانی که برق شهر قطع می شود آسانسورها می توانند با کمک انرژی ذخیره شده در باتری، باعث حرکت موتور آسانسور شوند؛ این امر توسط میکروکنترلرهای تعبیه شده در آسانسورها کنترل می شود. در برخی از مدل های آسانسور نیز ممکن است به جای باتری از UPS به عنوان سیستم برق اضطراری آسانسور استفاده شود. با توجه به مزایایی که سیستم های برق اضطراری در آسانسورها دارند، به شما عزیزان توصیه می کنیم برای نصب آسانسور در ساختمان های خود حتما به بهترین مراکز فروش آسانسور اصفهان مراجعه کنید. نصب اصولی آسانسور علاوه بر این که هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها را کاهش می دهد، می تواند ایمنی آسانسور و بالابرها را نیز در زمان قطع برق شهر افزایش دهد.

هنگام قطع برق چه اتفاقی برای آسانسور می افتد؟

تمامی آسانسور و بالابرها برای حرکت خود در بین طبقات نیاز به منبع انرژی دارند، در مواردی که برق شهر قطع می شود، آسانسورها در هر مکانی که قرار داشته باشند، متوقف می شوند. توقف آسانسور در بین طبقات می تواند مشکلات بسیار جدی ای را برای ساکنین ساختمان ایجاد کند. اکثر آسانسورها دارای دکمه هشدار و آژیر هستند، در صورتی که در آسانسور گیر کرده اید، می توانید با فشردن این دکمه سایر ساکنین را از موقعیت خود مطلع کنید.

هنگام قطع برق چه اتفاقی برای آسانسور می افتد

با سرویس دوره ای آسانسور و همچنین توجه به سیستم برق اضطراری آسانسور، می توانید از این دسته از مشکلات در آسانسور و بالابرها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

مزایای استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) آسانسور

استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) در آسانسورها، به ‌طور قابل توجهی به بهبود عملکرد و ایمنی این دستگاه ها کمک می ‌کند. در زیر به برخی از مزایای این سیستم در آسانسورها پرداخته شده است:

  • ادامه عملکرد در شرایط اضطراری:

یکی از مزایای اصلی سیستم UPS در آسانسورها، ادامه عملکرد آسانسور در شرایط قطع برق است. این سیستم به صورت فوری و بدون توقف به تامین انرژی اضطراری می ‌پردازد، که به معنای ادامه حرکت آسانسور به مکان ایمن و امکان خروج مسافران است.

  • حفظ ایمنی مسافران:

در صورت قطع برق، آسانسور با استفاده از سیستم UPS به صورت مدیریت شده توقف می‌ کند.

  • افزایش عمر مفید آسانسور:

سیستم UPS با جلوگیری از نوسانات ناگهانی و قطع برق‌ های مکرر، به حفظ سلامت و عمر مفید دستگاه آسانسور کمک می‌ کند. نوسانات برق و گرمای زیاد به دستگاه آسانسور آسیب می‌ زنند، سیستم UPS این مشکلات را کاهش می‌ دهد.

به طور کلی، استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) در آسانسورها نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی، بهره‌ وری و راحتی مسافران ایفا می‌ کند.

مزایای استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) آسانسور

تفاوت UPS و باتری در سیستم آسانسور

انتخاب باتری و UPS در سیستم برق اضطراری آسانسور باید متناسب با نوع آسانسور باشد. برای مثال آسانسورهای هیدرولیکی در مقایسه با آسانسورهای کششی مصرف برق بیشتری دارند، از این جهت نیاز است تا برای سیستم برق های اظطرای آن از UPS که طول عمر بالاتری دارند، استفاده کنید. برای این که بتوانید بهترین سیستم برق اضطراری را برای آسانسور خود انتخاب کنید، بهتر است به بهترین شرکت آسانسور در اصفهان مراجعه کرده و ازخدمات آن ها استفاده کنید. در جدول زیر مهمترین تفاوت های باتری با UPS برای استفاده در سیستم برق اضطراری آسانسور را توضیح می دهیم:

مشخصات باتری UPS
عمر مفید 1 تا 2 سال 4 تا 5 سال
قیمت قیمت ارزان قیمت گران
نحوه تامین انرژی مستقیم از باتری با استفاده از باتری‌ ها و دستگاه تبدیل (Inverter)
زمان انتقال آسانسور به حالت اضطراری نیاز به زمان تبدیل بین حالت عادی و حالت اضطراری بسیار سریع، در عرض چند میلی‌ ثانیه
امکان ارتقا سیستم امکان تعویض باتری‌ ها یا افزودن باتری جدید به سیستم امکان ارتقاء در برخی مدل‌ ها

نحوه سرویس و نگهداری سیستم برق اضطراری آسانسور

برای سرویس و نگهداری سیستم برق اضطراری آسانسور بسیار مهم است هر ماه آسانسو توسط تکنسین متخصص در این زمینه بررسی شود. برای این که مطمئن شوید آسانسور در زمان قطع برق نیز می تواند به درستی حرکت کند، می توانید برق ساختمان را برای مدت زمان کوتاهی قطع کرده و عملکرد آسانسور را بررسی کنید.

نحوه سرویس و نگهداری سیستم برق اضطراری آسانسور

تمام آسانسورها باید مجهز به سیستم برق اضطراری یا باتری آسانسور باشند

به منظور کاهش انرژی در آسانسورها برای حرکت، نیاز است تا آسانسور و بالابرها به شکل اصولی نصب شوند. تمامی آسانسورها برای افزایش ایمنی و جلوگیری از وارد شدن آسیب به ساکنین ساختمان، باید مجهز به سیستم برق اضطراری باشد.

مجموعه فاخر درب سپاهان به عنوان یکی از بهترین شرکت هایی که در زمینه فروش و نصب آسانسور اصفهان فعایت دارد، انواع مدل های آسانسور را به شکل اصولی و مطابق با قوانین استانداردی که در زمینه آسانسور ضروری است، نصب می کند. اگر قصد خرید و نصب آسانسور را در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری دارید، می توانید همین الان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *